Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Tandläkaren

Publicerad 2014-03-25 19:58:21 i Allmänt,

Fast inte som ni tror. Jag blev inte pinad ett dugg och inte kostade något heller. 

För Idag har jag varit med och tittat och frågat och observerat vad man egentligen gör som tandsköterska. När jag har varit där som patient så  har jag varit så fokuserad på att gapa så jag har inte tänkt på vad som händer runt om. 

Men Jag har varit med om två rotfyllningar, vanlig undersökning och en operation idag. Väldigt intressant var det speciellt då det har utövas i andras munnar.

Så nu har jag bestämt mig. Jag ska söka tandsköterskeutbildningen till hösten så får vi se vad som händer. Tre vägar att gå nu. Känns motiverande. :)

Håll tummarna för mig i morgon. Arbetsintervju på schemat!

/M


Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2014-03-25 22:19:11

Vad roligt!!! Spännande vår, lycka till i morgon:)

Svar: :) absolut. Mitt arbetsliv kan ta tre vändningar just nu... Bakning, jobb eller studier.. Sen behöver alla tre välja mig om jag ska kunna fortsätta den vägen. :)
Maria

Postat av: hanna v

Publicerad 2014-03-26 17:27:54

Oj, vilka intressanta inriktningar. Men kan ju vara bra att ha god munhygien om man ska smaka på alla bakverk som man gör :)

Svar: Haha, ja verkligen olika håll :)
Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela