Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Städa städa varje freda!

Publicerad 2014-01-10 21:17:57 i Huset, Liten,

Idag har vi städat jag och My. Lilla tjejen tyckte det var roligt i ungefär 20 min. Sen var jag den tråååååååååkigaste mamman i hela värden ett tag. Så tillslut fick det bli lunch paus efter det fick hon sova en stund. När hon vaknade hjälpte hon till igen när det var dags att att städa kaoset i badrumslådorna. Jag lag dit och hon plockade ur och tvärt om. Även om det är lite irriterande just då när man lägger tillbaka samma sak för fjärde gången, sitter jag i skrivande stund och ler. Hon är ju ett charmtroll jag skulle nog beskriva henne som en blandning av lilla My, Pippi och Emil. Klok, snäll, busig tjej med humör. "Hyss hittar man inte på det bara blir". När vi städat lådorna klart gick vi ut och körde Bob eller snowracer det låter lite coolare! Sen in och värmde oss under filten och tittade på pippi (favoriten här hemma just nu) 

Julens status här hemma är alltså nu bortplockad.... Nästan. Ska byta gardiner i morgon sen så.. Granen är dock kvar den har flyttat till hallen och fått en inneboende.

Sitter ensam i soffan då My sover och Tobbe har jour utryckning. Fredagsmys? Nja..

/M











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela