Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

För mycket i huvudet!

Publicerad 2014-01-07 00:28:15 i Allmänt,

Kan inte sova.... Tankarna bara far runt runt runt. Ledighetsbubblan har lixom spruckit. I morgon är det allvar igen men förskola och jobb... Eller jobb. Jobbsökande. Känner mig opepp och nere när jag tänker på min arbetssituation. Jag är dock glad att jag unnade mig att ta ledigt över helgerna. Det har ju inte direkt kryllat av jobbannonser heller för man är ju inne och kikar ändå. Jag vill tro att de löser sig att ödet har en plan att min perfekta plats finns inom räckhåll. 

Claes Månsson sa en sån bra sak i stjärnorna på slottet: att alla stora beslut sker av en ren slump. Och när jag tänker på det är är det så för mig också. Allt har skett av rena tillfälligheter. 

Började plugga pga reklam i brevlådan... Praktik och jobb i Gävle... Flyttade hit.... Började dansa... Träffa Tobbe... Hus och utbyggnad... Och lilla My (det iof ingen slump och var välplanerad och efterlängtad) allt det här pga en broschyr. Så nu vill jag tro att livet tar en ny bra väg arbetsmässigt! Resten är redan precis så som jag vill ha det!

God natt? 

/M


Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2014-01-07 14:19:13

Ja...jag är som bekant kanske inte den bästa uppmuntrerskan...men en arbetskamrat säger ofta till mig "ha tillit och tålamod". Jag tycker att det är ett bra uttryck, så jag delar med mig =). KRAM

Svar: Åh, bra ordspråk!! :) kram!!
Toboia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela