Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Matta i Kjessmansbo

Publicerad 2011-10-01 15:57:18 i Allmänt,

... golvade!

Ja, nu är plastmattorna på plats, hallen och de båda sovrummen är nu prydda med golvmatta. Jag är sjukt nöjd med våra val. Nu är det bara... tapetsering, målning, smygar, trapp osv.. kvar... men de närmar sig..

Såhär mycket som de känns nu att vi bor i ett bygge har det inte känts förut. Fast vi startade i maj. Ganska spännande tanke att de känns mer och mer som om vi bort i en byggarbetsplats ju närmare vi kommer slutet. Den största anledningen är ju att rörmokaren inte hann så långt i fredags. Så alla nedre köksskåp och tvättstugan är helt utplockade (rören ska bytas där), var står de grejorna? överallt på alla andra ställen. Så får vi ha de nu i helgen, jag tror vi överlever, vi har inte så mycket att välja på. Men han får ta sig hit på måndag. Så kul är det inte.

Dörrar och badrumsmöbler som ska upp i utbyggnaden står i vardagsrummet men de närmar sig, oj vad de närmar sig!

Så inget vatten i badrummet än, förhoppningsvis nästa vecka. De ska bli så härligt att krypa ner i de där första bubblande badet.. eller första gången jag vaknar på natten och kan gå på toa i huset. Ja, man uppskattar sånna där lyxsaker extra mycket nu!

Nu ska jag gå och grilla hamburgare, ikväll blir de garagefest i grannbyn.

/M

 

 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-10-05 19:29:29

Hej. Trevligt att träffas idag, tänk att vi var på förpackningsmässan!! Nyfiken fråga, blev rörmokaren färdig idag så att du slipper gå ut till gäststugan?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela