Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

vuxenpoäng vs fjortisfnitter

Publicerad 2011-01-20 19:16:07 i Allmänt,

Jag har upptäckt att jag börjar nog bli lite tilll åren... känner att jag gör saker (och gillar det) som hör till vuxen livet till. Jag känner hur lik jag är min mor i vissa delar.. när jag säger vissa saker så hör jag att jag låter precis som mammsen.. konstig känsla.. dock inte så tokig.

En sak som gör att jag verkligen samlar vuxenpoäng är en myskvällsträff för tjejer i tisdags. Aloveraparty. Jag bakade och kokade kaffe i förväg som jag tömde upp i en röd kaffekanna med skruvlock. Är inte detta ålderstecken så säg…

 Dock föll jag tillbaka till lite fjortisfnitter, under informationsfilmen då jag plötsligt började associera Aloverasaften till en annan vätska nämligen manlig vätska... TUR att jag satt lite bakom så inte någon av mina gäster såg mig.

En annan sak som gör att jag börjar förstå att åren går är att jag här om dagen upptäckte ett vitt hårstå mitt i huvudet... nu är jag nyfärgad så nu är de kamouflerat!

/M

 

 

Kommentarer

Postat av: Lojsan

Publicerad 2011-01-20 19:28:06

Ja satan alltså, jag har fått rynkor i pannan. På riktigt. Hår kan man åtminstone färga haha....jag får väl skaffa långlugg...=)

Postat av: Linda

Publicerad 2011-01-20 20:04:55

Välkommen till det riktiga livet gumman ;-) Det är nu livet börjar....puss

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-01-20 20:29:13

Tack så mycket för en trevlig kväll! Jättemysigt:) Jag drack ju tom. kaffe i en sån där kopp med öra. Det tycker jag är vuxenpoäng:DD

Postat av: Sara S

Publicerad 2011-01-20 21:21:14

Jag brukar också hälla upp kaffe på termos innan man får besök! Vuxet men praktiskt. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela