Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Tiden går..

Publicerad 2010-10-23 13:59:33 i Allmänt,

Vare sig man vill eller inte går livet vidare, i mitt fall väljer jag att jag vill att de ska gå vidare. Tar steg framåt hela tiden känns de som. De är skönt.. visst faller det en tår då och då men så får det vara ett tag, jag kommer alltid sakna den lille som inte ville leva längre.

Tobbe är och lägger om däcken på bilen de ska snöa i morgon sägs de, hösten är här och vintern närmar sig med stormsteg! Jag sitter vid köksbordet med en kopp te och ser ut genom fönstret småfåglarna har redan hittat maten jag hängde ut för någon timme sen. De virvlar om kring holken med mat och ser allmänt lyckliga ut.

Te´t smakar också väldigt gott.. kakorna var inte så tokiga de heller.. höst solen värmde nyss mina kinder och jag kände att livet fortfarande kan vara härligt.

Jag gör framsteg varje dag. Igår bokade jag av de planerade ultraljudet som vi skulle på den 2 nov, de var tufft såklart. Men minuten efter jag bokat av så sparde jag in numret i min telefonbok, så jag har de kvar när de är dags att boka nästa förhoppningsvis. De måste vara ett steg i rätt riktning!

/M


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela