Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Pullan ser fin ut...

Publicerad 2009-10-20 19:03:35 i Allmänt,

.... tydligen! Idag har jag nämligen varit lagt upp mig för en främmande kvinna på cellprovstagning. Mycket viktigt att göra detta även om det inte direkt hör till de mest roligaste jag vet! gynundersökning alltså....

En grej som var bra var det inte fanns sånt där fånigt "omklädningsrum/skynke". Vad gör de för nytta egentligen??.. Man går bakom ett skynke klär av sig går ut naken på underdelen och lägger sig i stolen och särar.... Kan någon tala om för mig varför dessa funnits förut?

Konstig situation:
- Man går till barnmorskemottagningen
- Betalar 100 kr
- Sitter och väntar
- Blir uppropad av en främmande kvinna
- Svarar på några frågor
- Klär av sig på underdelen
- Lägger sig i ett väldigt utsatt läge
- Blir pillad på eller snarare i (de ända man kan tänka på är fis inte, fis inte.. hon sitter ju lite dåligt till om detta olyckliga skulle hända, så mycket fiser jag inte men med min tur skulle de inte förvåna mig om jag skulle lyckas med detta)
- Klär på sig
- Pratar lite
- Tackar så mycket och går därifrån

Svar kommer om några veckor.. Här i Gävle är de väldigt duktiga på att kalla på cellprovstagning. Ett av mina första brev när jag flyttade hit för lite mer än tre år var "VÄLKOMMEN på cellprovstagning!" Och nu har de gått några år sen dess så då var de väl dags igen.. Man kollar så de ser rätt ut, att man inte har några cellförändringar så man har lite koll och inte för cancer i livmoderstappen.

Riktig bra kvinna som tog mitt prov! Duktíg och proffsig.. vad nu de innebär :)

Rekommenderas till alla.... kvinnor, cellprovstagning alltså!

/M

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-10-20 19:55:58

Hahahaha:) Så jädra bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela