Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Vår i söder, skratt och undercover på trav som ängel!

Publicerad 2009-03-20 17:06:12 i Allmänt,

Tjoho... minns ni mig?? Jag har inte slutat skriva det är bara det att jag har varit lite på resande fot denna veckan...

Våren hade kommit ganska mycket längre i Skåne än vad den har här... Solen strålade varmt och skönt men blåsigt!...


Jag har alltså varit i Skåne, Helsingborg närmare bestämt i början av den här veckan och jobbat. Hotellfrukost och riktigt roliga arbetsdagar, många skratt! Roligt att träffa alla skåningar igen.. riktigt roligt som sagt...Måste bara klaga lite på blåsten (igen) ja då stod man där på rummet och piffa och puffa med håret.... så klev man utanför dörren så SWICH så stod det iaf åt alla vindensriktningar.. haha... men så kan det vara...

Onsdagen for jag hem igen käkade den dyraste lasagnen jag ätit, iof var det på Arlanda!  Sedan kuskade jag hem med x2000 till Gävle central. Jag och puman for sen ut i skogen för lite onsdags mys i soffan. :)


På torsdagen var jag tillbaka på jobbet som vanligt grejade och fixade med wellpappen och annat sen blev det dags för tjejkväll på travet.


Eller tjejkväll och tjejkväll medelåldern var något högre än min.. ;P Men jag hade riktigt skoj! God mat (undrar bara hur de tänkte när de gjorde förrätten haha), rolig underhållning, galet sällskap, spel och sockerbitskrig! Fritt vin mellan lopp ett och fyra.. så det blev påfyllnad i vattenglasen av vin så vi hela tiden skulle få in en ny flaska ;) Temat var änglar och demoner... Alltså pris för bästa förklädnad.. alla goa människor på jobbet roade sig med att tycka att  jag skulle gå som jag var.. och då tror jag inte de syftade på ängel.. (Även om jag vet att de egentligen tycker att jag är en ängel.. ) SÅ vi smurfit kappa damer gick som smurf-änglar.. alla hade väldigt fina wellvingar.. :)





Idag har jag gasat till uppsala och pappersparadiset..(kundbesök) massor med fina vykort och kuvert och brevpapper.. haha.. jag ska göra en display.. de blir bra de!! :)

Nu sitter jag här och är jätte trött.. jobbigt att fara och flänga hela veckan lång.. ikväll blir de till att somna i soffan med en skål popcorn och en fredags whiskey eller cola..:P i morgon ska jag styra upp mitt hem lite.. har blivit lite lidande nu när en massa andra saker har hägrat :P

Som sagt soffan väntar... kanske ska slänga  in en tvätt i maskinen också...

Trevlig helg!
Ängeln-Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela