Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Avundsjuka

Publicerad 2009-07-02 22:21:41 i Allmänt,

jag har blivit lite lätt sjuk..... AVUNDsjuk... dels på alla som har semester men mest på mina föräldrar som är uppe i Jämtland på  fiskesemester... Fjälluft och underbar natur... JAG VILL OCKSÅ!! Men nä, jag jobbar sitter på mitt rum och glor in i en dator i 30 graders värme...kläderna klibbar fast och svetten rinner mellan bröna...men men.. jag klagar inte... de är underbart att jobba i värme...Tur att de finns dusch..  men nu är de bara en dag och vecka kvar sen blir de SEMESTER i fyra... ska bli underbart! En av de bästa dagarna på året kommer infinna sig nästa fredag.. dagen innan semestern.. De är verkligen en härlig dag.

Igår var de lill-lördag min inbillning om att jag har semester fortsatte... Plötsligt befann jag mig på en uteservering me en kall öl i handen.. De är gott med öl.. de är underbart att sitta ute när de är sånt här väder och dricka kall öl...  De rinner ner utan bekymmer kan man säga... Sen blev de borta match för mig... planerat sådant då jag tvättat alla mina sängkläder. Kvällen bestod nämligen även av städ och tvätt och disk... fy va de är sådär att suga runt med dammsugaren och så blåser de varmluft på  en när man redan är toksvettig... inte konstigt att jag tyckte jag var värd några kalla öl efter städningsrycket.

Längtar till helgen.. ska bli riktigt roligt... skönt att vara ledig!

/M

förra sommaren.... storfiskaren ;)

Kommentarer

Postat av: Lojsan

Publicerad 2009-07-02 22:35:05

Men du, med den där städutrustningen skulle jag inte klaga-den är ju gudabenådad haha ;). Såklart är det här med svett mellan bröna ett problem....:S...en kvinnas lott...kanske...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela