Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Porr?

Publicerad 2009-08-31 17:45:57 i Allmänt,

Jag skulle svara JA på denna fråga...

Jag är inte emot porr.. inte alls... jag tycker att alla ska få göra som de vill vad det gäller denna fråga. Det är väl bra att man kan få (om man nu får de) utlopp för sina fantasier genom att se på någonting man kanske inte skulle våga/vilja testa "på riktigt" eller få mod till att testa det...

Förra veckan ramlade mina öron över ett radioprogram där det pratades om en tjej som skulle göra kvinnig porr.. Det tycker jag låter som en bra idé... visst de finns säkert redan, alla möjliga varianter verkar de ju finnas.. hårt, mjukt, flera personer och andra varianter....Men de är väl alltid bra med fler synvinklar...

I denna film ska tydligen vara mer fokus på mannen också.. hon upplevde det.. (och jag håller med) att i "vanlig porr" är det väldigt stor fokus på kvinnan.. Mannen ser man inte så mycket av.. Detta tycker jag vore bra om de blev mer jämställt.. Även för de stackars "skådespelarnas" tid i rutan.. Mannen vill väl säkert också synas..

Sen kan man diskutera porr i all oändlighet... Att de är kvinnoförnedrade, att folk skadas, att de är orealistiskt,  att de är si att de är så... Visst händer säkert och det är för djävligt!! Men de borde även finnas andra sidor i denna bransch eftersom den hela tiden finns där.. "vanligt" folk gör även filmer och nu tar den ytligare en form som ska rikta sig mer mot oss kvinnor..

Jag har inte sett så många olika genrer av porr... Djur, hårda och brutala, kiss, bajs och annat sådant som jag tycker inte riktigt hör till vanligheterna är gärna sådant jag missar.. och inte lägger min fokus på.. Jag skulle inte uppskatta sånna filmer.

Är det bara män som vill se på porr? Är det förbjudet för kvinnor? Får kvinnor onanera eller anses de fortfarande vara fel?

Denna fråga väcker många andra frågor...

Jag säger JA till porr... JA, till porr som är bra för människan...

/M





Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-08-31 23:46:00

JA FÖR FAAN till porr!! Haha de är ju hur najs som helst (tycker jag) Vi ska inte ens gå in på hur stor min samling filmer är hahaha



Sen finns det såklart de som far illa inom industrin men som jag uppfattat det är det oftast så att tjejen bestämer typ allt. Hur långt hon vill gå, vad som hon vill göra och det även hon som får mest pengar.



Läs puma swedes blogg vettja!

http://www.moore.se/kategori/bloggar/puma-swede-bloggar/

Postat av: Lojsan

Publicerad 2009-09-01 09:36:52

Vilket bra inlägg darling! Flera synvinklar är viktigt. Det som känns bra är det bara var och en själv som kan bestämma - och det är det som är rätt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela