Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Ondagskväll....

Publicerad 2008-10-22 21:25:04 i Allmänt,

... vilken härlig kväll..

skulle handla och diska och städa och tvätta... jag har handlat och diskat.. men längre än så kom jag inte för de ringde så ikväll jag pratat i telefonen varit lite kurator... de gick bra tror jag..  Sen ringde Lojsan så då fick jag skratta av mig en hel del.. vi har planerat lite inför våran helg som står runt knuten... Borlänge och sen familje utgång här i Gävle.

Igår var det mässa i sthlm på schemat, riktigt bra mässa. MEN jag stötte ihop med ett pucko i en monter så jag kunde inte riktigt hålla flabben. Satt och pratade med en leverantör till oss, så kom de en annan kund till leverantören. Ja, vi började ju prata allihopa... och så kom de fram att jag bodde i Gävle osv.. Då sa karln efter att han sagt att han bodde på en mindre herrgård, 500 kvadrat med sin pappa:

- Jaha Gävle... Nu får jag ju det här sagt också... Jag kör ju Ferrari, och Gävle är den ända staden där folk tittar bort när man kommer och kör! I andra städer får man ju ögonkontakt när man kommer i en Ferrari och ett litet leende.
( de var nu jag inte kunde vara tyst, jag svarade)

- Ja, jag förstår precis vad du menar.. Jag har samma problem.. Jag kör ju Ford!

Vilket pucko.. och till DROGA  (jag vet att de heter råga) på allt kom han från Bollnäs... hahahaha! Behöver jag säga att han inte ville prata mer med mig sen... hehe så min plan att vara fint otrevlig mot honom gick i lås..

Men jag skaffade mig faktiskt inte bara ovänner på mässan, min leverantör var helt på min sida. Samt att jag träffade massa nya trevliga kontakter på skuminreden och dylikt!

Kvällen var det dansträning i kungsgården. Roligt men det går inte riktigt som vi vill just nu men de är bara att bita ihop..

Idag har jag jobbat och sen blev de som sagt inte så många knop här hemma men några..

Ha de bra tills nästa gång!
Kramar
Maria

(inte vilken ford som helst... en ford puma hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela