Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Huvudvärk och högtblodtryck...

Publicerad 2012-01-27 09:01:38 i Allmänt,

= obra.. igår var en djävlusk dag. Huvud bultade från jag slog upp ögonen till kvällen. Genast tänkte jag på vad barnmorskan sagt. "Eftersom du samlat på dig mycket vätska, måste du vara uppmärksam på om du får ont i huvudet eller sväller upp mer, de kan vara havandeskapsförgiftning"

Började ringa barnmorskan, svarade inte. Ringde barnmorskemontagningen, svarade inte. Ringde förlossningen, de sa att jag måste gå genom min barnmorska. Jaja.. där låg jag med sprängande huvudvärk och ingen att kolla blodtryck och äggvita hos. Irriterad som fan fick jag på eftermiddagen tillslut reda på att alla barnmorskor var på utbildning igår. (hade då försökt nå dem sen kl 8.00 på morgonen) Så då ringde jag förlossningen igen fick prata med en kanon mysig tjej som sa. Såklart du ska få komma till oss och kolla blodtrycket om du är orolig. Ja, såja.. så Tobbe kom hem och hämta mig. In mot förlossningen, kändes väldigt konstigt. Blev riggad i en apparat och fick kissa i en alldeles för liten kopp. (Hur ska man kunna träffa bara insidan) jaja.. Högt blodtryck hade jag fast jag vilat en stund. Ingen äggvita. Blodprover togs sen fick vi vänta ett par timmar på reslutatet. Nervös. Ville verkligen att de lille ska må bra! Och proverna visade inget onormalt och huvudvärken började släppa vilket även gjorde att blodtrycket gick ned. Mycket skönt! Så med order om tätare barnmorskebesök, vila och lyssna på kroppen for vi hem, lättade.

Inom en månad ska vi tillbaka igen, då får vi förhoppningsvis träffa vår lilla vän i magen. Förr eller senare :)

Idag vaknade jag helt fri från huvudvärk, så skönt! Tråkigt nog missar jag konferansen i Tällberg med alla härliga GRRCare.. Men, jag måste lyssna på kroppen. Är ju inte bara jag nu utan även en liten livlig krabat.

Kram till er alla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela