Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Skavsår..

Publicerad 2009-05-12 19:18:00 i Allmänt,

... på foten.. inget annat ;)

Typiskt.. jag undrar en sak hur kan man plötsligt få skavsår av ett par skor man han har haft i ett år? Jag som hade laddat för en springtur ikväll... jaja... promenad blev det iaf..


 Skavsår är verkligen inget som är skönt! De som bränner och svider.. Tänk att nåt sånt litet kan göra så ont!  Man ska vara försiktig med skavsår har jag lärt mig av ett misstag:

För två sommrar sen lyckades jag få ett stort skavsår på högerfot då jag hade gått och varit sommar fin i klackskor en hel dag. Fick väl i nåt skit på kvällen. Sen börjar benet värka.. i två dagar hade jag svårt att sova för de gjorde så ont, så när jag kom till jobbet den tredjedagen så upptäcktes det att det inte var så konstig. Det hade börjat vandrat upp en stimma på benet såg inte alls så kul ut så mot hälsocentralen.. Där fick jag kryckor, penicillin och STELKRAMPSSPRUTA.. för ett ynka litet skavsår.. De är väl typiskt frökens klumpighet! Behöver jag tillägga att detta var veckan före min semester!

Inlägget igår blev kanske en aning personligt...Jag tänkte att lite lär man väl bjuda på sig själv...  många har uppskattat min lilla historia!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela