Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Söndagkväll... uppdatering om helgen...

Publicerad 2008-09-28 22:28:45 i Allmänt,

Nu sitter jag här på söndagskvällen och har lite tråkigt... har haft så mycket att göra nu i några dagar så nu när jag fick lite tid över så vet jag inte vad jag ska göra.. kryper lite i kroppen.. hm.. de är nog något som behöver komma ut.. Gun sitter och irriterar på  höger axel.. eller var de nu var.... :)

Fredag
Gick upp gristidigt... åkte till Arlanda och så åkte jag plåtfågel till Helsingborg.. Kick off dax.. när vi kom ner fick vi vänta ett tag för att få lunch så jag gjorde allt för att störa min konstruktörskollega där nere..  tillslut satte de mig vid ett datorspel.. barnbordet kallades de visst.. hm? undra om jag ska fatta den piken? ;) Sen blev de lunch och så iväg till Fredriksdal... på tryckmuseum och så lite lekar.. vi kom trea.. (Sen att de bara vara fyra lag säger jag inte) Efter de  blev de middagsdax och så gott de va o vilket gott rödvin.. Tyvärr var vi tvungna att åka hem rätt tidigt vilket var mycket synd.. jag måste säga att jag tycker det är  tråkigt att Helsingborg ligger så avsides.. Jag har verkligen roliga och mycket trevliga arbetskamrater där!! :D Tack för en mycket trevlig fredag!



Lördag
Vaknade före klockan, idag var de dax.. dax för tävling. Packade och kammade håret och grejade och donade... Sen åkte jag och hämtade lite dansare och så efter lite bilbyte och dyligt var vi på väg mot Ludvika... Jag var väldigt nervös.. men så fort vi gjorde presentationsdansen gick de över.. Vi kom tillslut sjua.. de är jag nöjd med. Med tanke på att de var min första tävling och att jag och Janne bara har gjort en träning före. De gick bra för många par från klubben, många pallplatser de var riktigt skoj!! :) GRATTIS till er...

När jag kom hem var bästa tjejen här redan och med ett glas rött i ena handen hälsade hon mig välkommen hem. Jossa dök upp hon med.. Sen tog jag en öl efter den tog slut (rätt snabbt) så svidande jag om tills kvällsdräkten och tog ett par(!) till öl sen gav vi oss ut i lördagsnatten.. Var väldigt skoj mycket folk ute och många skratt och fuldansningar senare var vi på väg hem igen mot kvällsmacka och genomgång av kvällens bravader...




Söndag
Vaknade vid nio pratade lite med Lojsan så käkade vi frukost.. Sen skulle jag och Tobbe ha tränat lite dans, (eftersom min dansparter är och solar och har det bra) men de blev som inte så, han var lite trött i hatten idag så jag hämtade upp honom tills kursstart istället.. De gick bra, han var lite blek men kurserna gick fin fint!!  Så går de när man är ute och slarvar...Men nu är ännu en danssöndag till ända...Alltid lika kul... 

Sen har jag en liten fundering igen... de här med GPS... varför säger den - Ta andra höger i rondellen... när man åker rakt fram? Varför säger hon inte.. - Kör rakt fram i rondellen... ( nu måste ni läsa de här med rätt röst på allt.. alltså nästa höger .men en sån GPS röst lite halvt datoriserad sådär )

Nu är det snart dax för bingen... God natt!
Kram
Maria

Kommentarer

Postat av: ehlina..

Publicerad 2008-09-29 22:29:53

hej hej kul att kolla in hur du har det.... måste bara komentera gps rösten...;) exakt vad ag satt och muttra över i sommras när vi va ner till småland... varför inte säga rakt fram i rondellen... ;-) ;-) ha de så gott kramar i massor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela