Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Då var det dax...

Publicerad 2008-11-17 22:36:27 i Allmänt,

vet inte vad de är med mig och slutet av veckor blir lixom dåligt med uppdateringar just då.. Full rulle på annat håll kan tänkas.. ;)

Vad har hänt sen sist? Jo... jag har ätit mycket tårta varit på två födelsedagskalas, bebis och dansat..


Lite mer nerbrutet kan man säga att pappsen fyllde 61 år i fredags så jag var där och firade. Jag blev också firad i efterskott av grannarna.. :) Fick frågan varför man lägger ut sig såhär på Internet.. jag hade inte riktigt något jätte bra svar på det mer än att de är kul.. Roligare än vad jag trodde de skulle vara faktiskt.. skoj att skriva ner alla snurrande tankar istället för att de bara försvinner.. Sen är de bra att kunna kolla upp vad man egentligen gjorde för en månad sen.. haha.. är ju lite förvirrad titt som tätt sägs de..


Lördagen var mysmorgon med Bisse. Mor o far var i älgskogen från tidiga morgonen.. Jag sov nämligen i Tobo vaknade till vid sju när de höll på att packa matsäck och skjutdonen.. låg och skrattade för mig själv för de var diskussion om vem som skulle sitta var.. -Ja, om du går till stolpen upp för kullen och du sätter dig vid sten.. HAHA.. ja för de finns ju bara EN sten i skogen.. men de var båda väldigt medvetna om vad det var de pratade om.. Jag är ju uppväxt med jagande föräldrar så jag är ju van vid allt jakt prat men jag vara bara tvungen att dela med mig lite av den härliga lördags morgonen..



Mitt på dagen i lördags fick jag ett infall att åka till Tierp, dels för att tanka då de har tagit bort tobomacken (idioter). Men till stor del för att hälsa på lilla Anton den nyaste bebisen i kompiskretsen.. Shit va söt han var och storasyster var såå stor.. hade växt så de knaka.. lite blyg var hon också inte så konstigt hon har inte sett mig på väldigt länge..

Hem och på med festblåsan.. Samma som jag haft de senaste festerna.. Borlänge, födelsedagsfest och så nu 40-års kalas i Östervåla.. Jag gillar klänningen så vad gör de? De är ju ingen som märker.. haha fast nu talade jag ju om de.. vilken klant Maja jag är...


 
40-års kalas på schemat som sagt.. De var  Helen som har fyllt 40 år  hon är min morbrors sambo och mina kusiners mamma! Mycket trevlig tillställning.. GO mat trevligt sällskap..



Hel nykter helg för mig.. Berodde kanske lite på att jag skulle köra bil hem lördag natt.. Men även på att de snart är hälsokontroll på jobbet igen.. gahh.. två år sen sist.. Då gick de bra.. Nu vet jag inte.. har nog inte fullt lika bra kondis är jag rädd.. men men så kan de vara ibland.. vet ju hur jag ska få upp den igen.. ;)... kondisen alltså...

Söndagen var dansdag som vanligt.. men jag kände mig såå bakis.. är inte de höjden, på grädden, på moset, på bägaren som rann över... Bakis fast man varit helt nykter?? hm!! Vi tränade och så hade vi kurs.. de är så roligt att ha kurs nu alla börjar bli så duktiga!! :D

Sen hade jag söndagsångest, ångest för att jag inte ville att de skulle bli måndag.. Nu har måndagen gått.. nu vill jag inte att de ska bli tisdag.. har lite väl mycket att göra på jobbet tycker jag.. alla behöver ha sina grejor NU.. som om de hänger på att världen ska gå under.. men men övertidstimmar tickar in.. de är ju inte tråkigt sen när lönen kommer direkt.. Sen går det inte lättare av att snälla (?!) kollegor skickar mms från Karibien där de är och solar och bara har de gött!! Men va attans.. jag var ju ute och reste i helgen så vad klagar jag för.. Jag hade ju borta/hemma match.. i TOBO.. :)

Dansträningen idag (måndag) Var grymt rolig.. Mycket nya inslag från Janne och Lenas sida.. Jobbigt men ack så skojsigt.. haha.. (jaaa man kan träna på olika saker när de gäller bugg).. Apropå de så är det snart tävligs dax igen.. Den 29 november i Alunda.. Kom och heja vettja..

Näää om man ska krypa ner mellan lakanen..

På återskrivelse..
Kramar
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela