Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Annorlunda Luciatåg, julbord och VINST!

Publicerad 2008-12-15 21:17:18 i Allmänt,

Nu blir de blandad kompott må jag säga..


Tiden som har gått:

Fredagen bestod av Arbetsdag, full rulle men vi hade luciafika på förmiddagen.. In kommer ett minst sagt annorlunda Lucia tåg.. Jag har verkligen fantastiska arbetskamrater visst är väl de fina??




Sen gick jag ner på stan, hör och häpna det var väldigt lite folk där faktiskt så jag fick många julklappar inköpta så nu är det mesta klappat och klart som man säger!


Sen gick jag och mötte Lojsan och hennes packning på stationen.. Ja, jag måste säga att jag hade tur som såg henne där bland väskorna ;) haha nää då men hon hade en del väskor med sig. Sen gick vi hem inhandlade mat och lite godis och hade hemma kväll mycket trevligt som vanligt!


Vaknade efter en rejäl välbehövlig sovmorgon. Käkade frukost umgicks med lojsan sen  så var det julbordsdax ut till Walströmsfisk (ligger precis vid havet). Mycket gott.. Dock lär man tycka om fisk! Senapslaxen var grym, för att inte tala om efterrätterna (dessa smakade som tur var inte fisk).

 
Dock blev det julmust till eftersom jag skulle åka lite tidigare än alla andra till Estraden  på Jack & Jill tävling. (Jack & Jill är en tävlingsform när man lottar danspartner för varje heat) 
 
Jag gick och vann!!  Alltså jag var ju såklart inte själv om att vinna dansade i finalen med Tobbe ( En instruktör på dansklubben) och vi vann. :) GRATTIS på oss.. hehe! Efter tävlingen blev det mat, öl, whiskey och trubadur = dans. =) Mycket kul kväll som jag hoppades att den aldrig skulle ta slut.. men de gjorde den..

Så blev det då söndag.. Dans hela dagen! Åkte och käkade ett gäng och sen blev det tvkväll och instoppning av det överlevande godiset från fredagen!

Idag har det varit en vanlig arbetsdag. Sista veckan på jobbet för i år. Sen är jag ledig 3 veckor!! Nice.. Då blir de Jul, Nyår och så skidresa..  :) hehe... underbara bravader..

Nu blev det en väldigt uppräkning av allt som har hänt och inte alls så jätte flytande och lättläst text. Hoppas  att ni har lyckats ta er igenom det.  :D
 
Nedräkningen till ledigheten har börjat.
Kram
Maria

Kommentarer

Postat av: Kollegan!!

Publicerad 2008-12-15 23:05:39

12 timmar 54 minuter och 45 sek = LEDIGT!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela