Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

I väntans tider...

Publicerad 2012-01-31 11:59:08 i Allmänt,

Som sagt tiden går så snabbt fast ändå långsamt. Igår var jag på kontroll hos barnmorskan. Ska gå två gånger i veckan nu framöver pga mitt höga blodtryck i torsdags.

Allt såg så bra ut, ingen äggvita, normalt blodtryck, bra nivå på sockret och så hade jag inte gått upp så jätte mycket mer i vikt. Liten mådde prima, följer kurvan och hjärtljuden låg på ca 148 som de har gjort hela tiden ... Magen har sjunkit och liten är fixerad. Så nu väntar vi bara på när h*n behagar titta ut. Nu när liten har lite svårare att röra sig så har jag det lättare, dessutom är det lättare att andas nu när magen sjunkit ned.

Men jag har som sagt blivit beordrad vila så jag gör lite i taget.. Lyssna på kroppen. De är dock grymt irriterande när man är pigg i övrigt och fötterna sväller upp som ballonger. Känns som om alla tandläkare har gått ihop och tryckt in all bedövning som finns i mina fötter och ben. Men som sagt nu är det inte många dagar kvar... eller så är de lite fler.. kan ju lika bra vara en månad kvar som några timmar.. man vet inte när vi får träffa vår lilla vilde.

/M




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela