Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

2011 och tankar inför 2012

Publicerad 2012-01-01 18:13:52 i Allmänt,

När jag sammanfattade året 2010 skrev jag följande om 2011 :

2011
Ser framåt, utbyggnad med en förhoppning med start i April. Livet får rulla vidare, nya kullen nybörjare på dansen drar igång igen och förhoppningsvis blir vi gravida framöver. Sen har jag som nyårslöfte att röra på mig mera... måste försöka ta bort några av mys-sambo kilona men allt visar sig..

Ja, nu sitter jag här och ska sammanfatta 2011 och kan konstatera att jag är tjockare än någonsin dock pga att vi är gravida, vilket är underbart! Utbyggnaden är färdig och vi är redo, förutom lite piff i litens rum.

De har varit utbyggnad för hela slanten de här året kan man verkligen säga. Både tid och pengar har lagts på huset. Men vi är som jag skrivit så många gånger förut sjukt nöjda med resultatet. Förväntar mig massor med fika besök under 2012 så vi kan visa "skrytbygget" :)

Fast jag antar att de är rätt många som avvaktar nu och väntar till om ca 1,5 månad när en liten avkomma förväntas dyka upp. Så under 2011 så har jag varit gravid större delen av året. Vilket har varit underbart. Jag har verkligen mått prima. De är nu de börjar ta i och bli långt till marken osv.. men nu är Vi inne i de sista månaderna så det är kanske inte så konstigt.

Semestern spenderades på hemmaplan under 2011 bygg och pyssel, grymt stor hjälp av vår underbara vän Christoffer Berg. Honom kommer vi alltid vara tacksamma för. Utan honom skulle vi inte vara i närheten av klara innan 2012 kom med stormsteg. Elkillarna har varit ovärderliga de också! Alla ni som varit till hjälp ni finns för alltid i våra tankar.

De är väl de som har hänt i det stora hela.. åtminstone är det väl detta tankarna har kretsat runt. Så nöjd och glad över familj och vänner vi har runt oss, alla är ovärderliga. Vad skulle vi göra utan våra nära och kära.


GOTT NYTT ÅR!!

Jag kan inte ens tänka mig hur 2012 kommer att bli förutom att vi kommer bli en familj.  Det känns som om de är omöjligt att veta hur livet kommer se ut nu framöver. De känns dock grymt spännande. Det jag vet är att jag kommer jobba min sista arbetsdag den 20 jan. Sedan blir de semester nån vecka för att sedan gå hem för föräldraledigt från den 1 feb. Så får vi se när liten behagar dyka upp. Sen blir de väl kanske tillfixning av trädgård och altanbygge om tid och pengar finnes.  Vi får väl se vad som händer under 2012. Vi håller tummarna att allt går som de ska!







 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-01-02 10:30:43

fiin fiiin mage... lite avis faktiskt, men får väl hålla till goda med några nya bebbar i släkten nu. Jag ska ju bli (ingift) moster när som helst, Jockes syster skulle kläckt i torsdags... men inget än....Lycka till! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela