Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Kontroll igen.

Publicerad 2012-02-10 15:42:10 i Allmänt,

I morse var de kallt här hemma, kallt ute. Min kära bar in ved och tände en brasa till mig innan han for till jobbet. Så mysigt att jag knallade upp 6.00 för att äta frukost och läsa tidningen framför brasan. Fortsatte elda och ja, jag kan elda själv men de är extra lyxigt att ha tänd brasa när man kliver upp.

Kunde nämligen inte somna om kände mig lite rastlös i kroppen. Skulle på kontroll till barnmorskan idag igen. Och jag kände nog på mig rätt, fortfarande högt blodtryck och äggvitan var tillbaka. SUCK! Så nu gäller det att vara observant på om jag sväller mer än vanligt eller får ont i huvudet. Riskgraviditet kallas det visst, otäckt ord.

Så om det inte sätter fart i helgen så har vi tid på måndag har vi tid hos obstetriska mottagningen för kontroll av liten. Hjärtat slår och h*n växer som det ska, men kontroll ska ändå göras. Känns skönt att de ha koll på oss.

En tanke: Den här helgen kanske är den sista innan vi får möta våran avkomma. Konstig tanke, men helt underbar!

/M


Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-02-10 22:04:28

Jag räknade ner allting, sista hit och sista dit! Det kändes som det skulle gå fortare då, så fortsätt med det! Tror hon kommer på torsdag! Och ja, det blir en tjej! ;)

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela