Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Instruktionsbok?

Publicerad 2012-02-07 11:45:36 i Liten,

Det kommer väl med det till liten när leveransen kommer? Eller? Nä, skämt och sido tiden drar iväg nu.. nu är det mindre än en vecka till beräknat datum. (+/- några dagar/veckor) Sen är vi föräldrar för resten av våra liv

Iof så finns de massor med instruktioner om hur man ska sköta sin bebis och massor med råd hur man ska göra. Men jag menar hur vet man det? De är ingen som vet vad de är för individ som kommer "ploppa ut" (antagligen ett långdraget plopp). Måste inte föräldrar och barn lära känna varandra innan men vet hur saker och ting ska skötas? De tror jag iaf.

Jag ska på extra, extra kontroll i morgon, blodtrycket har gått upp lite igen och så har jag lite äggvita. VI får se vad de säger i morgon. Barnmorskan trodde att de kunde bero lite på sammandragningar/förvärkar som jag tydligen hade lite tecken på.. Jag tar de iaf så lugnt som jag kan. Tänk vad man blir rastlös och vad man ser mycket saker som man vill göra när man inte kan.. Nån som verkligen inte tar de lugnt är liten i magen, här om dagen trodde jag h*n var på väg ut genom sidan. Som tur var gjorde den inte en ailen-entré.

En tanke:
Hur kommer det sig att man vet hur man ska agera i vissa situationer men måste lära sig för att klara av andra. Jag menar, jag var tvungen att lära mig gå, prata, läsa och hjula. Men föda barn de förväntas jag och min kropp kunna ändå...

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-08 12:17:34

Goa du <3 Absolut måste barn o föräldrar lära känna varandra. Och det är endast NI som föräldrar som vet vad som är bäst för just ERT barn <3 Man lär sig signaler o allt med tiden. Det kommer komma nya saker hela tiden <3 Njut av varandra <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela