Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Perfekt!

Publicerad 2012-04-09 16:58:43 i Allmänt,

Startar dagen med att kliva upp 7.30 klä på mig mina tajta nya träningskläder, magrutorna syns genom linnet. Stoppar ner lill tjejen i vagnen och ger mig ut på en joggingtur. För att sedan komma hem äta en frukost som luktar som wellpapp, Inte god, men nyttig jajamänsan. Ser till att uppdatera flitigt på facebook så att alla ser hur hurtig och duktig jag är... Så skulle de kunnat vara, men sån är inte jag...

nä, mitt liv är perfekt. Jag kliver upp runt 9.00 när lillan vaknat och vi har legat och pratat ett väldigt givande samtal en stund i sängen... konversationen är ungefär:
Heeeeeeej, du!
öhdh... (med världens finaste leende)
gulligumman du är så fin..
aaahh (o så kommer de lite kräks på nyduschade mamma)
osv..

När vi klivit upp blir de knappast en löptur och tajta träningskläder dröjer det nog några månader (år) tills jag kommer använda. De blir mest mys och fokus på lillahjärtat med matning, blöjbyten, sussning och torka kräka och frukosten består av skogaholmslimpa eller knäckebröd och mjölk. Men ambitionen är promenad med barnvagen men eftersom underredet gör sig gällande då och då blir de inte så långa promenader, om de blir nån. Men livet är underbart! Livet är just nu perfekt. Alla måsten läggs åt sidan, My stor i fokus! Sen satsar vi självklart på promenader och bra måltider (dock inget som luktar wellpapp) Jag uppdaterar även så mycket jag kan på facebook, gärna bombarderar jag med bilder på de finaste som jag vet!

Vad är perfekt i ditt liv? Just nu är de risigt uppsatt hår och en svag doft av kräks på tröjan men med världens finaste dotter sovandes på bröstet och en fantastisk pappa vid min sida det mest perfekta i mitt liv!

/M

 

Kommentarer

Postat av: Helena w

Publicerad 2012-04-11 16:15:03

Perfekt i mitt liv ?? hmm .. nog kräks nog ungarna ff men kanske mest på lördag natt på väg hem från nån fest... så ingen kräk på mig tack.. men det fanns en tid ..... SUCK tyckte de va nyss, som man uppskattade mysbrallan och lite småkräk på axeln.. Passa på å njut för den här tiden går sååå fort.



Men bäst i mitt liv är nog barnen iallafall. :) Dom gör mig lycklig.

Kram kram

Postat av: Louise

Publicerad 2012-04-12 15:16:06

Vilken fin bild. Hon är så gosig!...och det här med magrutor kan väl folk hålla på med (kanske kastar jag sten i glashus om jag tänker på tidigare i livet men ändå) haha. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela