Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Bland det häftigaste jag varit med om, ultraljud 9 september.

Publicerad 2011-09-17 09:39:59 i Allmänt,

Den 9 sep var vi på ultraljud oj vad häftigt det var att se den lilla krabaten röra sig där inne. Man såg så bra även om man måste vara alert, de var inte helt otippat en vild rackare enligt barnmorskan som utförde ultraljudet.

Att hon eller han är vild skyller jag på Tobbe. Jag är ju och har ju alltid varit lugn som en filbunke :)

De häftigaste var nog när man såg de små små händerna grejsa med navelsträngen. Snurrade runt, for och vinkade. Sen såg den lille ut som en liten Alien, så är det ändå vår, bara vår. Jag var superlycklig kändes som om man kunde slappna av och njuta av resten av graviditeten. Vi var rörda, lättade och hemskt glada när vi gick därifrån. Nu är det på riktigt, där är vår lilla krabat.

Den 13 feb fick vi beräknat nedsläpp. Så vi är nästan halvvägs. Jag tror vi är halvvägs för jag tror den kommer komma lite tidigare. Bara en känsla. Bara därför får man väl gå över. Men de gör inget, de här är bland de häftigaste och härligaste jag varit med om!

 

 

  

Kommentarer

Postat av: Linda W

Publicerad 2011-09-17 09:58:24

Visst är det en häftig upplevelse. Att kunna se så mycket därinne redan nu. Vi var på UL i går och fick 17 feb:) Vår bebis var också vild!!! Kram och grattis Maria!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-17 16:46:35

Grattis till er också!! Härligt! Hehe.. ja men de är riktigt roligt att dr är full rulle ;)

Kramar

Postat av: Anna

Publicerad 2011-09-17 23:20:24

Men så härligt, jag är så himla glad för er skull:) Det finns inget underbarare än att bära ett barn under hjärtat och få upp det på bröstet och få se dess ögon för första gången och verkligen känna att man är mamma... (synd att man lätt glömmer den känslan när de blir större ha ha)

Kram på er och vad skönt att mamma din är bättre.

Postat av: Anna

Publicerad 2011-09-19 18:27:11

9 september var den häftigaste dagen i mitt liv! Härligt att vi delar det datumet ett tag tillsammans, för 13 feb kommer du byta datum, jag lovar! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela