Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Semester för att arbeta..

Publicerad 2011-10-30 18:59:06 i Allmänt,

Nu har vi gjort ett STORT ryck här hemma... vi har varit lediga ons, tors och fredag från våra jobb för att göra en arbetsinsats här hemma. Vi har kommit en bit på vägen.. Två rum (hall och stora sovrummet) är helt klara förutom montering av de nyinköpta garderoberna och el då förstås.

När de är på plats så kan vi börja flytta in i nya delen... härligt!  Men som sagt först montering av IKEA garderober... inte bara en skruv som ska på plats. Men ack ack vad bra de blir.. får man vara såhär mallig över 
sitt hus utan att uppfattas som märkvärdig!?

De är målning och pyssel i lilla rummet kvar men de är då rakt ingen brådska.. den lilla kommer inte förän om ca 106 dagar. Men ja.. tiden går fruktansvärt fort. Tycker det nyss var den där sommardagen när jag kände mig lite illamående, och gick och kissade på stickan för att efter en stund se ett så efterlängtat + för att sedan gråta av lycka och slänga mig runt halsen på den bilvande pappan. Men de är många veckor sedan nu.

För ett par dagar sen passade liten på att kicka till T när han hade handen på magen. Så nu börjar de verkligen hända grejor. Spännande.

Övrig reflektion, jag orkar inte lika mycket som förut, kan bero på att jag är några kg tyngre och gravid. Och JA, jag lyssnar på kroppen och tar de lugnt när jag känner att jag inte orkar, det är ju inte bara mig de handlar om längre utan även liten i magen. :)

/M

hall, fast med handtag då:

sovrum:




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela