Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

2010 sammanställning

Publicerad 2011-01-02 16:00:41 i Allmänt,

Jaha.. ett år har gått och oj vad de har hänt saker.. vuxenpoängen har haglat, de har varit mycket glädje men även en del sorg! Här kommer en sammanställning om året som gått!

Januari
Första helgen i Januari gick jag en förberedande kursledarutbildning för att se om det var något för mig.
Jag började även göra fusknaglar med gelé vilket jag hade nästan hela året ut.
29 jan Hade jag även en av mina sista rödvinsfyllor, har nog inte druckit rödvin sen dess, detta hände hos goda vänner i Sandviken riktigt trevligt var det dock.

Februari
6 feb åkte vi på danstävling men blev påkörda bakifrån vilket resulterade i inlöst bil och läkarbesök, ryggont för mig ont i nacken för Tobbe.
Alla hjärtans dag spenderade vi i Bjursås med Patrik och Linda. Fick min nuvarande favorit parfym av min kära.
20 feb tävlade vi i Sundsvall jag och Pete. Vi kom femma och fick en u-poäng.
Sista helgen gick jag första delen i kursledarutbildningen, spännande och fruktansvärt kul!
Packade en hel del saker i FlyttLÅDOR under feb.

Mars
SAMBO, flyttade till Kjessmansbo och blev sambo med min älskling i ett fantastiskt hus. 7 mars gick flyttlasset.
Veckan efter bestod inte helt otippat av flyttstädning och uppackning och utplacering av prylar.
20 mars, solen strålade det var varmt och skönt och vi begav oss på kryssning med dansklubben.
Slutet av Mars avslutades med tjejkväll på travet samt avslutning på Kursledarutbildningen. Jag var nu färdig kursledare!

April
Första veckan i April var det påsk detta år. Vi spenderade detta i Norrland på Öberg närheten av Malå. Skoter åkning god mat och födelsedagskalas, Tobbe blev 35 år.
10 april var vi på Garagefest som blev ett bröllop i Verkebro.
13 april. Vi firar 1 år tillsammans. Ledtrådar skickades och kidnappning skedde av Tobbe. Vi åkte till Högbobrukshotell för en kväll på SPA med behandlingar och mys! Tobbe kontrade ett par dagar senare då han kidnappade mig för en underbar tre rätters middag på Matildas. Underbara älsklingen min!

Maj
Mycket pyssel i trädgården skedde, samt rensning av gäststuga.
Vi åkte en mycket varm dag och tittade på SM i bugg i Stockholm riktigt härlig dag!
27 maj gjorde jag något som jag trodde jag aldrig skulle göra. Jag var Bikinimodell på gallerian Nian... riktigt kul med styling och make up.
Bestämde mig även för att sluta med tuggummi då det resulterat i väldigt mycket huvudvärk under en tid. Blev mycket bättre i huvudet efter avslutet.

Juni
5 Juni var jag och Tobbe modeller för en dag i Stockholm make up och proffs fotografering resulterade i väldigt fina bilder och lättare plånbok.
Vi hade även bestämt oss efter en tids prat om att försöka skaffa barn. Så jag slutade äta p-piller i mitten av Juni.
Midsommaren firades i Kjessmasbo, underbart  väder, grill, jordgubbstårta, härliga vänner och drinkhink.

Juli
Högsommar det var grymt varmt, vi åkte kryssning med Patrik och Linda. Stockholm-Åland-Visby och tillbaka. Riktigt mysig resa med god mat och härligt väder och härligt sällskap.
Söderhjelsmka hade dans på måndagar Ön hade dans på tisdagar och semestern började.
v.29 tors-sön spenderades på dansbandsveckan i Malung.
31 Juli hade vi en fantastisk inflyttningsfest. Vilka härliga vänner vi har. När gästerna började droppa in och bålen serverades så sprack himlen upp och solen kom fram. Getinginvasionen var dock inte välkomna gäster.

Augusti
Fick plus på stickan vi var med barn. Känslorna var fantastiska, vilken härlig underbar känsla vi hade. Vi åkte till Norrland på semester med Tobbes föräldrar mina föräldrar kom dit en sväng med husbilen. Resten av semestern spenderades hemma, riktigt härligt!

September
1 sep var det kursstart. Jag stod för första gången där som kursledare. Nervös som attan men oj vad kul det var, oj vad tiden gick fort. Besökte Taste of Africa och var på massor med kalas.

Oktober
Första helgen inleddes med kalas.
6 okt hade vi gravöl. Vi hade fått besked om att mina vänner i produktionen på jobbet måste gå. Produktionen ska flyttas till skåne. Skit besked, många tårar faller över detta.
9 okt var vi på Tyrol på Jerry Williams.. oj vad bra han är.
Veckan därpå är en av de värsta veckorna i mitt liv. Vi får reda på att vårat barn i magen dött. Försenat missfall och sjukskrivning väntar.. MÅNGA, många många tårar... är underbart glad över Tobbe, släkt och vänner och var fantastiska under den här tiden. Ni gör mig stark, väldigt stark.

November
Vi får en täljstenskamin av mina föräldrar. Beställning görs, monteringen lovas i början av dec. Vi har även fått bygglov för en planerad utbyggnad på 40 kvadrat. Samt lånelöfte från banken.
Vi går på maskerad som Shrek och Fiona vi var riktigt fina, om jag får säga det själv.
Jag fyller 28 år hua närmar mig 30..
27 nov gör jag min sista danstävling. Vi kommer fyra i pepparkaks buggen på Möblen i Tierp. Jag och Peter bestämmer oss sedan för att sluta tävla.

December
Den årliga Jack & Jill tävlingen går av stapeln, jag är domare detta år.
Har sista lektionen för min första kurs, får en underbart fin present. Julbord med snabben. 40-års firande.
Julen firades i Kjessmansbo med Tobbes bror och hans tjej, hans föräldrar mina föräldrar och Bisse. Ledighet mellan jul och nyår. Nyåret spenderades även det i Kjessmansbo med mycket sällskapsspel i härliga härliga vänners samvaro. (Offa, Lojsan, Josefin, Hasse, Anette och vi.) Naken chock från grannarnas sida och sängtime runt 5.00 så var nya året infirat.

Sammanfattningsvis kan man säga att en hel del tid har spenderats i huset i Kjessmansbo. Vi älskar att bo här.

2011
Ser framåt, utbyggnad med en förhoppning med start i April. Livet får rulla vidare, nya kullen nybörjare på dansen drar igång igen och förhoppningsvis blir vi gravida framöver. Sen har jag som nyårslöfte att röra på mig mera... måste försöka ta bort några av mys-sambo kilona men allt visar sig..

 

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2011-01-03 16:25:03

Gott Nytt tjejen! :-)

Läst mig till att du har en 75:a hemma, bästa årgången om du frågar mig ;-)

2011 måste ni komma till Skåne och hälsa på! :)

Konstigt för dig att sluta tävla men allt har sin tid och livet går i olika faser.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela