Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Var fan ska vi ha alla de där grejorna?

Publicerad 2010-03-04 22:40:28 i Allmänt,

...sa Tobbe till mig nyss.. jag undrar desamma.. har precis små flyttat lite lådor hit till skogen.... och de är ju inte en grej direkt.... Får bli en rannsakning och ännu en rensning när allt ska upp ur lådorna...

Har även flyttat hit min MALM byrå... för att få lite mer förvaring.. men de blev INTE bra.. nån som vill köpa en byrå? Tråkigt för de är en fin byrå.. dock passade den inte här, detta var jag och Tobbe rörande överens om efter vi ställt den efter alla väggar och hörn...

Men om en vecka vid den här tiden ska jag vara ute ur lägenheten! Då ska bara allt packas upp här... Men de är verkligen härligt att vara sambo!

En annan kul grej är att de tydligen finns sälar här i Kjessmansbo. Tobbe såg en förra helgen. Såhär gick de till:
För er som missat de så har de snöat massor den här vintern, vilket gör att de är väldigt höga snövallar.. och eftersom jag varit så smart och börjat matat fåglarna i äppelträdet en bit in på gården. Var jag tvungen att ge mig ut i hög-snön...

Så med fågelfrön i ena handen och balansstyrning med den andra så tog jag fart för att ta mig dit. Jag tog sats.. och poff så satt jag fast med bakbenet.. (alltså de som var längst bak) När jag skulle lyfta de så vickade jag sakta framåt.. snart låg jag med fötter och ben en bra bit ner i snön i halvliggande ställning.. Efter en snabb blick mot huset såg jag ingen i fönstren så de verkade lugnt... så jag fortsatte min strävan. Försökte lyfta benet vilket gjorde att jag som hasade fram på mage för att sedan rulla ett varv. DÅ öppnas sovrumsfönstret... "HAHA inte visste jag att de fanns sälar här" jaja... efter många om och men fick iaf fåglarna mat....

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-11 22:36:47

det är de som kallas kärlek..asg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela