Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Älgen

Publicerad 2010-12-02 17:31:30 i Allmänt,

I tisdags hade jag egen bil till jobbet. Tobbe var ute och plogade på tisdags natt/morgon. När jag åkte hem så började skotta glad i hågen.. Det tar ungefär en halvtimme att skotta av allt här. Jag gick in och började pyssla lite, tända brasan och tända ljus.

Då fick jag en konstig känsla i kroppen, de som högg till. Tittade på klockan, 17.05. Tobbe hade inte kommit hem än. Han brukar alltid höra av sig när han är sen tänkte jag och så blev jag lite orolig. Sen ringde jag honom, kom direkt till mobilsvar. En kvart senare var jag väldigt orolig så jag ringde en arbetskamrat till Tobbe. Han sa att de skulle ut och sanda efter jobbet. Då lugnade jag ner mig lite men oroskänslan fanns kvar.

Ungefär 20 min senare kliver Tobbe innanför dörren. Jag sa, jag har varit orolig. Han sa.. ja, hm jag har kört på en älg! Mobilbatteriet var självfallet dött, de är de ju alltid när man behöver ringa.

Det gick bra med Tobbe det gick nog sämre med älgen. Firmabilen fick sig en räjäl smäll den också.

Konstigt hur man kan känna på sig att något inte är som de ska.

TUR att de gick bra.. Vet inte vad jag skulle göra utan min livskamrat!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela