Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Väntrum hos Tandläkaren..

Publicerad 2009-09-07 22:21:10 i Allmänt,

Varför ser dessa ALLTID lika ut? Vita skåp, ett med glasdörr där det finns en JÄTTE tand och så tandläkarverktyg från "förr". Sen står det stolar klädda i tyg i någon färg.. Eller mönster.. På väggen hänger det tavlor gärna målade sånna, Med lokala motiv.. Sen finns alltid den obligatoriska (verkar det som) torkade buketten blommor (som är helt urskint) på ena väggen. Där sitter man och väntar med sina otroligt snygga blå plastskydd på fötterna..

Appro på plastskydd på fötterna så tycker jag det är svårt att veta när man ska använda dessa, eller inte.. Finns det  plastskydd när man kommer inanför dörren, utan nån skylt med instrutioner som tex -Andvänd pastskydd vid dåligt väder eller dyligt, tycker jag man ska använda dessa även om de kan tyckas onödigt när det är torrt ute...

Av detta att dömma så har jag alltså varit hos tandläkaren idag! Suttit i väntrummet med mina vackra blåa plastskydd på fötterna.

Dock positivt överraskad vid betalningen då det visade sig att man tydligen får 300 kr/ år i bidrag om man är under 30 år. Och eftersom jag inte varit på 2 år så hade jag alltså 600 kr i bidrag.. TREVLIGA TIDER... (dock var det max 600 kr man kunde spara ihop) Men dagens tandläkarbesök gick alltså på 110 kr...

Detta gjorde att jag tyckte att jag behövde ett par nya skor för pengarna jag nu sparade.. så nu har jag ett par svarta stövlar som går över mina vader. :) Jag har alltid problem när jag ska köpa stövlar med vaderna.. de är för smala och oflexibla i skaftet, stövlarna alltså... och jag köper dem inte med vaderna utan med pengar ;)

/M



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela