Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Fett i öronen?

Publicerad 2009-09-10 22:10:43 i Allmänt,

Jag vet inte riktigt vad min charmör till Karl tänkte med här om dagen när vi satt och pratade..

Jag skröt om min minskning i midjan med HELA 5 cm... och då säger han:
- Ja, om du nu går ner lite i vikt kanske du kommer höra bättre... (jag säger va lite för ofta)
- VAD SÄGER DU??! säger jag och skrattar... Tycker du jag har fett i öronen??
-Neeej säger han, de sa jag inte...jag bara tänkte att andra organ blir ju bättre när man går ner lite i vikt...
De var när han försökte ta sig ur det hela som det gick ännu sämre för honom....
- Men, alltså de där tv-programmet vi såg igår (vi såg ett program om jätte stora personer som bara låg i sängen och knappt kunde röra sig) de måste ju hört dåligt.. Deras halsar tänkte nästan öronen....
- Va FAN, sa jag... Du är inte den smidigaste killen du... TUR för dig att du inte är ihop med en känslig tjej!

Nu får ni inte tro att Tobbe är en elak jävel som bara går och tycker jag är tjock.. för det vet jag att han inte gör....(hoppas jag) Jag tycker bara historien var lite rolig... Ungefär lika smidig som ett par dagar senare vi satt och pratade om barn..

Jaaa sa han...  om vi får barn någon gång...( så pratade vi om hur tjejen skulle se ut i så fall).. och så sa han.. och får vi en kille så kommer han vara kort och ha stort arsel!! Så kom han på sig själv..  opps...  Jag sa:
- Exakt hur menar du nu?? Vem skulle han ärva det av menar du??
- Mig.. säger han lite försiktigt...
(om vi säger såhär så har Tobbe hälften så stor rumpa som jag..)
och för att ta sig ur situationen...
- Din mamma brukar ju också säga så till dig... (hyfsat dålig utgång)

De värsta med det hela är kanske att när jag beklagade om det hela för min mamma via telefon (med glimten i ögat) Så fick jag ett gapskratt i andra änden... Tack så mycket för den uppbackningen! :)

Tobbe har numer bandage runt hela kroppen efter all stryk han fått efter dessa meningar... ELLER INTE... jag bara använder dem för att reta honom för hans smidighet... Jag är ungefär lika osmidig och pratar rätt ofta utan att tänka, så vi passar nog väldigt bra ihop! ;P

/M






Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-09-10 22:28:06

Hahaha... TOBBE!! Som du sa, vi känner alla tobbe o han menade inget illa med det ;) fett i öronen har vi nog alla när han sätter igång.. pratkvarnen själv! ha de bäst! Dansa inte ihjäl dej.. KRAM

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-10 22:42:43

HAHAHA....ja du han e väl underbar denne man...HAHA



O det e som jag säger: Han e inte så smidig alltid i sina uttal men det e tur att vi ÄLSKAR honom ;)



HAHA.....O sant som det e skrivet...ni passar sååååå bra ihop. Sötingar <3



Puss puss o nyp på br..... =)

Postat av: P & L

Publicerad 2009-09-11 05:59:02

Vad kan man säga, lillebror är så smidig så.

Fast å andra sida, hos vem ploppar det inte ut grodor ibland.

Postat av: Anna

Publicerad 2009-10-20 22:47:18

Ha ha ja dom är ju inte alltid smidiga dessa karlar...Min karl han var så snäll och smidig och talade om för mig att det bästa med att jag var gravid var att mina tuttar blev så stora och fasta..WHAT!!! Så då var jag bara tvungen att fråga om han hade haft nån annan åsikt om dom innan graviditeten...har inte fått svar än...Hmmm



Ha de så gött där uppe från gamla grannen som oxå har lämnat lilla Tobo..

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela