Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Aktiv helg...

Publicerad 2009-09-20 23:56:58 i Allmänt,

Fredags var jag och besökte och och bodde in mig hos Lojsan...Mycket trevligt! Skoj att se hur hon har de... Lördagen åkte jag till Tobo för besök hos föräldrarna och vovven...

De blev djurrunda och svampplockning och kvällsmys med räksmörgås. De ironiska med djurrundan var att vi inte såg en endaste liten hartass ens, förrän vi kom hem till villan och de stod ett råddjur i trädgården och mumsade på  äpplena.. Ja jag kanske behöver förklara lite närmare de här med djurrunda också.. jag är uppväxt med jagande föräldrar har varit en hel del i skogen.. Djurrunda betyder att man åker en sväng på jaktmarken för att se om de är några djur ute gärna i skymning. Vacker natur och vackra djur brukar vara belöningen...





Ikväll var de bio på schemat... Flickan som lekte med elden.. Riktigt bra måste jag säga, helt klart sevärd! Obehaglig men sevärd...


Bioupplevelsen då, jo efter ha gått på det enkla försäljningsknepet..
 "-vill du lägga till 4 kr och få en stor popcorn" 
fann jag mig intraskandes på salongen med en JÄTTE stor popcorn.. (jag fick inte ens i mig hälften) När jag slagit mig till ro vet jag inte vad jag tänkte att jag skulle göra, men vips så var hela jag och min biostol full med popcorn! Inte så konstigt när jag vinklat den gigantiska jätte stora popcornen i 90 grader!! Bredvid mig till vänster satt två grabbar som borde haft tåla mod och hyrt filmen och sett på den hemma när den släpps för uthyrning, då de gärna ville diskutera händelserna ingående...

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela