Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

My Fair Lady

Publicerad 2009-10-12 17:57:41 i Allmänt,

I lördags var jag, Tobbe, Patrik och Linda på Oscarsteatern i Stockholm och såg My Fair Lady. Riktigt bra musikal. Helen Sjöholm glänser med sin otroliga röst. Tommy Körberg lyste med sin frånvaro då han var sjuk just denna föreställning. Ersättare var Christopher Wollter som gjorde ett lysande jobb! Jan Malmsjö briljerade och Henriks Dorsin lilla monolog underhöll otroligt mycket. Jag rekommenderar verkligen denna musikal.

My Fair Lady utspelar sig i London under tidigt 1900-tal Eliza är gatuförsäljarska av blommor med ett ovårdat yttre och hon för sig med ett språk fullt med slangyttryck. Två rikemän stöter ihop med denna tös och slår vad om att kunna göra henne till en Lady inom 6 månader. Handlingen utspelas därefter. 

"Den spanska räven rev en annan räv" Är en klassisk slinga ord som jag är säker på att många känner igen! (Jag som kommer från lilla Tobo uttalar detta INTE som en Lady.. Jag pratar Tobomål och säger.. Den spanska reven rev en annan rev! :P Mig blir det aldrig någon Lady av.. ;)

Musikaler ÄR härligt!

Resten av helgen har också varit underbar, hela helgen har spenderats i Stockholm! Tacos och härligt sällskap i fredags.. Fika, middag och musikal i lördags och Lasse Åberg MUSeet i Bålsta i söndags! Tack goa människor för en riktigt härlig helg i Storstan!

/M





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela