Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

"I carried a watermelon"

Publicerad 2009-10-06 19:36:22 i Allmänt,

Är en av de klassiska replikerna i Dirty Dancing som jag nu har upplevt som musikal i London! Grymt bra.. Grymma dansare och riktigt bra musik samt en öl i ena handen.. kan de bli bättre?

Helgen i London då var den bra? Jaaa, helt underbar är svaret! Jag gillar verkligen London!

FREDAG
04.00 klockan ringer de är dags att hoppa i duschen och göra sig klar för avresa.
05.00 taxin avgår mot Arlanda
05.10 färdkosten öppnas, vi skålar i mousserande och torkade jordgubbar som tilltugg.. vi firar att vi äntligen är på väg!

Efter en flygresa och incheckning på hotellet samt lunch ger vi oss av mot Picadilly circus för att kolla musikalbiljetter... vi kom dit vid 14.00 ungefär.. 15.00 satt vi på föreställningen! Jag rekommenderar den riktigt mycket! (Någon som är avis på mitt nya dirty dancing linne? ) Efter musikal och pitstop för en öl blev den middag och ett par till öl... hemfärd och sovstund i sängar på hjul!? Fråga mig inte varför.. Undrar egentligen mest varför de inte gick att låsa hjulen…




LÖRDAG
Frukost... vilket är förövrigt omöjligt att göra på något vis nyttig.. Kokta ägg, stekta ägg, äggröra, bacon, bönor och toast med marmelad stod på menyn!

Ner på oxfordstreet för shopping.. blev en hel del... hatt, present till Tobbe, lila stickad tröja, jacka.. När de började bli dags för lunchpaus bestämde vi oss för att ta tunnelbanan (underground) till Notinghill för mat och marknad.. Riktigt mysigt! Där fanns de allt möjligt, jag som tydligen är lite i hatten... köpte mig ännu en sådan!

Hem för lite vintutning och tvättning av fötterna.. (dock tvättades fötterna först) För att sedan ta en spontan Buss resa till..?. ja, vi hamnade inte direkt dit vi skulle.. vi tog helt fel buss.. när vi upptäckte detta så bestämde vi oss för att åka till slutstationen för att kolla läget.. vi hade ju så bra platser och allt... (Högst upp och längst fram i dubbeldäckaren) När vi nått slutstationen vid någon förort till London tog vi bussen tillbaka till Picadilly igen... HAHA.. Med lite rödvin i kroppen var detta en riktigt rolig färd..

Middag mer vin (den godaste carbonaran jag ätit)... Promenad genom stan, Chinatown och Soho... Intressant de där med Soho... Halvnakna män som tokdansade i skyltfönstren.. och lite små suspekta "kryp in" här och där.. Sen blev de sängtime.. fast absolut inte i Soho utan hemma på hotellet med mitt konstiga lakan och äckliga filt som man tydligen ska använda som täcke!





SÖNDAG
Efter frukosten åkte vi för att göra alla turist saker.. solen strålade och de var en underbar dag.. Mr Ben stod kvar på samma plats som 2007.. verkligen en vacker klocka... sen blev de London Eye... Grym utsikt!!

Efter det blev de tid för lite mer shopping, men jag som redan hade överfull väska tänkte hålla mig lugn.. men de blev en klocka och en mössa!







Vilken hatt/mössa är finast?

Hemfärd, sista ölen på resan blev på Heathrow... huvudet landade på kudden i Gävle 00.30..

HÄRLIG RESA! Tack Carina (London eye) , Maria (Why), Maggan (thatcher) Bettan(The Queen och Bengan (Big Beng) Härliga arbetskamrater!

 

/M

 

Kommentarer

Postat av: London Eye

Publicerad 2009-10-06 20:35:28

TACK SJÄLV!!

Fantastiskt kul hade vi!!

Det görs gärna om... med eller utan porrfilt, dripdrops i ögat och konstiga bussturer... Dax att börja samla nya plumpar...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela