Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Malung 2009, över och förbi...

Publicerad 2009-07-20 13:40:01 i Allmänt,

Då var oskulden på dansbandsveckan i Malung spräckt... FANTASTISK vecka...

Måndags kväll for jag, Tobbe, Offa och Anette till Malung... Bäddade i ordning på en väldigt vacker reserverad plats i stugan.. (Så välkommen har jag nog aldrig känt mig) :) På  platsen som reserverats fanns de en dukat fyra stycken ölburkar med paraply och sugrör, vilket välkomnande :)



Stugan var kanon.. låg lite utanför Malung lugnt och skönt vid vattnet.. dagarna bestod av bad och sol (när solen var framme) Sen blev de piff, ombyte för att sedan hänga med i allsång på bussturen in till Malung för öl och lite dans. Riktigt roligt.. Underbara människor.. Hemresa i samma buss och ännu mer allsång... Efterfest och sömn... för att nästa dag göra ungefär samma sak igen... UNDERBART att kunna ta dagen som den kommer, det ÄR semester!


Tisdag morgon var det lakrisshots frukost... så vid tolv hade 10 st personer fått i sig 4 liter lakrisshots... de är hårdrock de... trots att de var dansbandsveckan vi var på....  : P


Torsdag natt/morgon var det då efterfesten dog ut senast.. då höll den på till halv sju på morgonen.. Men jag var så kass så jag smög i säng vid fyra.. för att sedan ligga och lyssna på alla otroligt härliga och djupa diskussioner resterande hade... :) Anledningen till att de dog ut sent var att de var Årsmöte i Raj raj komiten (den heter så)  torsdag natt.. Det är en kommitté utan regler som har sitt årsmöte efter kl 2.00 nån natt under v.29 under dansbandsveckan... Ett UNDERBART möte... Det ska tömmas en tetra vin och den som säger något seriöst får en dumstrut på sig! haha... Så ni kan ju tänka er vilken nivå detta ligger på....UNDERBART! 

Räkafton på fredagskväll med lekar och alkohol var också en härlig tillställning!



Allt var så enkelt men ändå så lyxigt den här veckan.... PERFEKT vecka skulle jag vilja säga!
Tack alla goa människor som var med!








/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela