Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Fjällsemester och underbara vardag!

Publicerad 2009-01-14 21:53:02 i Allmänt,

Jag hade en underbar semester uppe i Härjedalen. På vägen upp trodde jag att jag skulle frysa näsan av mig vid pauserna då det var -27 grader på sina ställen.. Mycket kallt, så kallt så toaletten hade frusit på matstället vi stannade på i Sveg (Sibylla). Detta gick dock över så vi hade i snitt -5 grader under veckan.


Uppresan gick bra. Robban hämtade mig kl halv nio från Textilgatan mot stationen för att hämta upp Louise. Sedan vidare mot Hamrånge för att byta bil och chaufför. Jag, Lojsan och Jörgen åkte en bil Maria, Johan, Robban och Zeb den andra.



När vi kom fram upptäckte vi till vår förtjusning att vi hade en kick ass grym stuga. Jätte fint inredd, öppen spis, grym utsikt, bastu och sist men inte minst en simbassäng.. eller nu överdrev jag en aning men vi hade en bubbelpool som vi alla sex fick plats i utan problem.






 Under måndagen tog Lojsan och Maria Y  längdspåret medans jag och Robban, Johan och Jörgen åkte till Ramundsberget för utförs "åkning", Jag hyrde allt, hade världens krångligaste familj framför mig (Varför väljer man alltid fel kö) Sen var de dax.. Robban min privata skidlärare baxade upp mig i backen (med lite hjälp av liften) och så var de dags.. Ohej... ohej ohej... efter några praktvurpor och många skratt trillade jag ordentligt och skidorna löste inte ur.. så jag lyckades såklart göra illa mig i benet.. jaha ja.. sen satt jag på värdshuset den eftermiddagen... drack choklad och hade de bra.. lite lagom arg för att jag inte kunde åka mer... Typiskt mig.. Kvällen bestod av god mat och umgänge med alla goa glada människor...

Måste säga att vi hade väldigt god mat hela veckan.. Vi har ätit allt från korvstronganoff, köttfärssås till öring , kyckling och fläskfilé.. dock inte allt på samma gång om de nu var någon som trodde de ;)


Sen blev de bara promenader i den underbara naturen för mig ett par dagar då de onda benet inte ville vara med på skidåkning.


Under veckan hann även med ett par stugfyllor, yatzy (jag vann båda gångerna) och Buzz... Det är underbart att vara ledig, vin till maten varje dag medans man är med goda vänner och ser ut över fjället... Livet är härligt!!


Men jag har även druckit alkoholfria drinkar i gott sällskap och åkt på skotertur.. Jag imponerade också med mina grymma körkunskaper.. började med att köra fast efter en meter, men sen så gick de galant =)


Åkte faktiskt lite mer skidor under skidsemestern... gick riktigt bra att åka i slutet av veckan..  Jag tackar Robban för sitt goda tålamod! Åkte utan att ramla och så upp i liften igen. Lite senare så gjorde jag en Anja iof (Sälen, dock gjorde jag denna i halva backen glidandes på mage med skidorna i luften).. Men eftersom det var pudersnö så gjorde det inte så mycket! Kameran åkte dock fram fort, så det finns med på bild.. När fröken ström kommer ner i ett snömoln ;)

Efter ett tag kom jag på vad jag gjorde för fel när jag ramlade, dels åkte jag tydligen för sakta och dels så höll jag inte riktigt ihop benen. Sen blev jag även lärd att man måste säga wooho,  när man åker i pudersnö så ni kan ju tänka er M.ström.. åker och skrattar och pratar med sig själv...

-wooohoo... whooohooo.. håll ihop benen whooooho... hahahahaha...

Grymt kul var de! Jag har åkt skidor förr, men de är inget jag lärt mig ordentligt och så var det många herrans års sen.. Så rolig som jag hade på den här resan har jag inte haft förut.. Galen tjej helt enkelt, kanske tur att det inte var högsäsong :)


Hemfärden gick också riktigt bra då var det ordlekar och många skratt...Stopp för pizza och så somnade jag och Louise här i Gävle nöjda efter en mycket lyckad fjällsemester!


..


 



Lördagskvällen så var Kicki i Gävle på besök från Stockholm så vi var ut ett gäng och käkade och umgicks mycket trevligt. De vart church street saloon... go go mat..=)


Nu har vardagen dragit igång igen.. Jobb jobb.. och så är dansen igång... Jag har börjat dansa med en kille som heter Peter nu på  tävlingsträningen för att hålla igång! Kul var det i måndags, kul att vara igång i de nya lokalerna!


I morgon kommer en ny storchef på besök till jobbet... Europa chefen så nu blir de till att piffa till sig lite igen då.. ;)


Sist men inte minst ber jag om ursäkt att det inte blivit uppdaterat så mycket.. men nu är det skärpning.. NU är vardagen igång.. NU blir de uppdaterat... NYTT ÅR NYA MÖJLIGHETER


Många kramar

Maria - se - upp- i -backen - håll -ihop - benen - snömonstret - Ström

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-01-17 03:00:08

This is me :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-01-19 13:47:10

Ja det var det!



Vill du se några fler ilder så gå in på min bilddagbok.

http://nokbin.bilddagboken.se

Lösenord: Gerd

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela