Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Borttappat!

Publicerad 2008-09-09 20:03:23 i Allmänt,

.... är det någon som sett min kondition.. Jag måste tappat den  under sommaren eller kanske dränkt den med öl?! :/

Men nu jäklar är de nya tag, nu ska sommarölochglassmagen bort! :) De skulle inte göra nåt om en bit av den vickande rumpan också försvann... Jag vet ju att jag kan om jag vill envis är jag.. de har jag efter ja... både mammsen o pappsen... haha så dubbelt envis kanske man kan säga...

I morse när jag klev upp var jag tvungen attt titta på klockan flera gånger.. De var så mörkt, nu är verkligen hösten här! De gör iof inte mig så mycket jag gillar hösten och regn, antagligen för jag är ett Novemberbarn... eller så är jag kanske en av få som verkligen uppsakattar alla årstider.. de ända jag är lite smått hatisk mot är snöslask...

Jobbet flöt på bra idag har ritat och grejat och skickat.. Kanske ska förklara vad jag jobbar med nu när jag ändå hamnade på det ämnet. Jag jobbar som förpacknings och display konstruktör. Nej jag gör inte bildskärmar utan exponeringsställ.. Jag jobbar i wellpapp och kartong. De jag sitter och gör om dagarna är att jag ritar ritninga  tex på hur en förpackning ska se ut var den ska vikas hur det ska låsas osv...Riktigt skoj jobb, ett jobb som många inte tänker på finns. Finns dock nackdelar som med alla jobb.. aldrig är man väl helt nöjd..  ;)



Efter arbetsdagen knallade jag hem. Pratade med Matts (min danspartner) på vägen han hade anmält oss till vår första riktiga tävling den i i Stockholm den 18 okt Kul! Jag ska tävla den 27 sep också fast med min tränare i Ludvika ska vi tävla.. lite nervös börjar jag bli men jaja..

Få se var har jag mer fyllt min kväll med... Ja, jag har varit och inhandlat föda.. lite frukost och lite annat smått och gott.. så nu klarar man sig ett tag igen...

Sen slumrade jag till ungefär 40 min på min soffa... vaknade som ett yrväder och tvingade mig ut i höstvädret på  en löptur.. 6 km vart de.. riktigt skön luft att springa i.. gjorde en rätt bra tid också... fast de kändes tungt oj vad tungt.. Nu sitter jag här och laddar för att tända lite ljus och lägga mig i ett varmt och skönt bad...slappna av...

I morgon är de fotboll HEJA SVERIGE!!

Som sagt badet väntar... ha de bra!

P&K
Maria





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela