Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Resultat och myshelg!

Publicerad 2008-11-23 10:58:53 i Allmänt,

Då var det söndag igen då...  Någon mer än jag som tycker att det är helt sjukt att det bara är en månad kvar till julafton i morgon? Jag som inte ens har hunnit skicka min önskelista till tomten än! ; )

Om det är någon som är nyfiken på hur det gick i företagsekonomi tävlingen så kom vi 2.a. det var bra ändå om man tänker på att vi inte tog in en ända order under år 3 (vi bytte säljare). Men vi tog igen det på allmänbildningen och problemlösningen! :P

När jag kom hem från utbildningen i fredags var jag så trött så trött.. Men jag hängde på Robban, Johan, Fredrik, Per och Anna ut och käkade. Mycket go ma,t det slank även i ett par öl meddans snön singlade ner utanför. Kom hem rätt tidigt så jag spenderade resterande timmar framför teven. Bra fredag helt enkelt!

Vaknade innan klockan på lördagen, klädde på mig och for till Tobo och käkade frukost med pappa. Gott och mysigt det hade kommit mycket snö i Tobo. Dax för julmarknad, på med långkalsonger och tomteluva och ner på byn. Sålde lotter, många vinster faktiskt. Finaste vinsten vann en liten pojke en tomte som nästan var lika stor som honom själv.. Det bara glittrade i ögonen på honom! Nästan lika mycket som det glittrade i alla andras barns ögon när tomten kom! Mysig julmarknad i Tobo helt enkelt!

Mamma skrattade åt mig när jag frågade henne om jag också fick gå och sitta i knät på tomten, sen sa hon ja du.. Då skulle han nog bli förvånad! :D Så jag gjorde inte de.. mest för att jag inte riktigt vet vad jag vill ha av tomten det här året! Hårt paket var inte att tänka på i gårdagens kyla! haha...



Sen plockade jag upp Lojsan i Tierp på vägen hem, vi for hit och hade myskväll, tanken var att vi skulle gått på bio men både hon och jag tyckte dansbandskampen var ett lika bra alternativ igår kväll! En mycket trevlig kväll Innhållandes många skratt som vanligt! :)

Nu sitter jag här efter mysfrukost, Lojsan är på väg hem på tåget och jag har packat väskan för danssöndag!

Så nu har den här helgen också sprungit iväg... Nästa helg är det Tävlingsdax!

Snökramar (trots att det inte är kramsnö)
//Maria

Kommentarer

Postat av: Ulriks

Publicerad 2008-11-25 15:55:19

Köpte två lotter och vann två paket på ett annat lotteri.. vad säger det om ditt skitlotteri ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela