Fröken Ström..

Ny dag nya möjligheter....

Reflex, trisslott, tändare och godis..

Publicerad 2008-12-04 20:50:04 i Allmänt,

....de är vad hittills har dykt upp i min omtalade paketkalender, dock tyvärr ingen vinst på trisslotten! :/

I morgon är det fredag, underbara dag.. skönt ska de bli, med helg.. idag blev det övertidstimmar för mig igen.. de här med träningen blir lite för mycket undanskuffat nu... suck.. jaja nya tag får tas när det är undan jobbat en del på  jobbet!


I morse hade jag engelska lektion på jobbet. En mycket trevlig gentleman från England är på besök hos oss för att förbättra vår engelska.. Mycket bra.. skoj var det också, fast jag var rätt nervös innan.. Jag använder min engelska lite för sällan för att den ska vara bra! Uttalet är lixom inte på topp kan man säga. Detta är även ett problem för mig i svenskan. De började när jag var liten och inte kunde säga Torgny.. utan sa Tongry...  Jag har också trott i många år att det lokala mejeriet heter Geoflers istället för Gefleortens.. Fråga mig inte varför.. har väl aldrig läst ordet ordentligt förut.. Nu vet jag att det heter Gefleortens! Några andra exempel är:
Till droga på allt = Till råga på allt
Yurin = Urin
Ibland behövs det alltså en ordlista för att förstå fröken ströms uttal.. går nog lite för fort ibland.. En riktigt konstig känsla är när man tänker en sak och så hör man att det kommer ut nåt annat ord ur munnen.. De händer ibland.. Hm?? HAHA det är kanske allvarliga fel på mig? Men det kan jag bjuda på.. Jag är ju Glad iaf.. HAHA!!

Igår hade jag fin besök från tobo, mamma, pappa och Bisse.. de hade med sig en en så nu har jag fin belysning på balkongen... fint sörru!! :)



Vet du vad höjden av förnedring är?
Jo, det är att gå in i en vägg med fullt stånd...
... och bryta näsan!!

Nu blir de soft i soffan som gäller!

Ha en mysig kväll!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

Bor på landet med min fantastiska familj! Älskar att baka, inredning och trädgård. Parallellt eller rättare sagt på grund av bakningen görs också en viktresa. Lyckan kommer till den som skrattar!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela